skip to Main Content

+421 948 736 022

Zákaznícka podpora

Ak budete volať kvôli vytvorenej objednávke, pripravte si prosím jej číslo (variabilný symbol). Požiadavky na nekonkrétne ubytovanie posielajte na [email protected]

Po–Št 7.00–20.00
Pá 7.00–17.00
So–Ne len online

Všeobecné zmluvné podmienky CK ČESKÉ KORMIDLO, s.r.o.

I. Úvodné ustanovenia

  • Tieto všeobecné zmluvné podmienky spoločnosti CK ČESKÉ KORMIDLO s.r.o. (ďalej len podmienky) tvoria nedeliteľnú súčasť zmluvy o zájazde uzatvorenej medzi CK ČESKÉ KORMIDLO s.r.o. IČ 267 85 871, so sídlom Brno, Okružní 783/39, PSČ 638 00 (ďalej len usporiadateľ) a zákazníkom. Uzavretím zmluvy o zájazde s usporiadateľom zákazník za seba aj za osoby, ktoré zastupuje pri uzatvorení tejto zmluvy, vyjadruje bezvýhradný súhlas s týmito podmienkami.
  • Zmluvou o zájazde sa usporiadateľ zaväzuje obstarať pre zákazníka predom pripravený súbor služieb cestovného ruchu (zájazd) a zákazník sa zaväzuje zaplatiť súhrnnú cenu.
  • Zmluvný vzťah medzi usporiadateľom a zákazníkom vzniká na základe zákazníkom (poprípade jeho zástupcom) uzavretej zmluvy o zájazde.
  • Zmluvný vzťah usporiadateľa a zákazníka sa riadi ustanovením zákona č. 159/1999 Sb. ČR, a zákona č.89/2012 Sb. ČR, občanského zákoníku ve znění pozdějších předpisů a ďalej týmito podmienkami.

II. Cena zájazdu

Cena zájazdu je cena, ktorá zahrnuje dopravu, ubytovanie a stravovanie v dohodnutom rozsahu, ďalší program-služby, ktorý je dojednaný medzi usporiadateľom a zákazníkom v zmluve o zájazde. Súhrnná cena zahŕňa letiskové poplatky, palivové príplatky. Súhrnná cena zájazdu nezahŕňa cestovné poistenie, poplatky za vízum (alebo iné obdobné poplatky ESTA atp.), servisné poplatky u plavieb. V niektorých prípadoch sa pri spiatočnom lete platí miesta odletová taxa, v prípade, že ju nie je možné zahrnúť do ceny zájazdu, nie je súčasťou súhrnnej ceny zájazdu a v takomto prípade sa zákazník zaväzuje túto odletovú taxu na výzvu usporiadateľa zaplatiť.

III. Vznik zmluvného vzťahu

  • Zmluvný vzťah medzi usporiadateľom a zákazníkom vzniká okamihom uzatvorenia zmluvy o zájazde.

IV. Rezervácia zájazdu

  • Zákazník má právo na rezerváciu zájazdu pred uzatvorením zmluvy o zájazde. Lehota tejto rezervácie predstavuje 2 dni, ak sa usporiadateľ nedohovoril so zákazníkom inak. Do uplynutia tejto lehoty je zákazník povinný uzatvoriť riadnu zmluvu o zájazde. Ponuka usporiadateľa na uzatvorenie zmluvy o zájazde trvá len po vyššie uvedený čas, po uplynutí tejto doby rezervácie si usporiadateľ vyhradzuje právo už neakceptovať zmluvu o zájazde oneskorene zaslanú prostredníctvom poštových služieb alebo elektronickou poštou.
  • Táto rezervačná lehota v dĺžke 2 dní neplatí pre zájazdy označení ako tzv. „Last Minute”.

V. Postúpenie zmluvy

  • Ak splňuje tretia osoba podmienky účasti na zájazde, môže jej zákazník v súlade s ustanovením § 2532 zákona č.89/2012 Sb.ČR, (občanského zákoníku) zmluvu postúpiť.
  • Zmena v osobe zákazníka je voči usporiadateľovi účinná, ak mu o tom postupiteľ doručí včas písomné oznámenie spolu s písomným prehlásením postupníka, že s uzatvorenou zmluvou súhlasí a že splní podmienky účasti na zájazde (vízovú povinnosť a pod.). Oznámenie je včasné, ak je doručené aspoň 7 dní pred začatím zájazdu. Kratšiu lehotu je možné zjednať, ak je zmluva uzatvorená v dobe kratšej ako sedem dní pred začatím zájazdu.
  • Postupiteľ a postupník sú zaviazaní spoločne a nerozdeliteľne k zaplateniu ceny zájazdu a k platbe nákladov, ktoré usporiadateľovi v súvislosti so zmenou zákazníka vzniknú.

VI. Cenové a platobné podmienky

  • Cena zájazdu je cena dojednaná medzi usporiadateľom a zákazníkom je uvedená v zmluve o zájazde. Cena zájazdu je rovnako uvedená v katalógu, ktorý usporiadateľ vydal.
  • Ak sa strany nedohodnú inak, má usporiadateľ právo na zaplatenie ceny zájazdu pred poskytnutím služieb.
  • Zákazník je povinný zaplatiť zálohu vo výške 50% z celkovej ceny pri podpise zmluvy o zájazde. Zostávajúcu časť súhrnnej ceny zájazdu je zákazník povinný zaplatiť najneskôr 30 dní pred začatím zájazdu.
  • V prípade vzniku zmluvného vzťahu v dobe kratšej ako 30 dní pred začatím zájazdu si usporiadateľ vyhradzuje právo na úhradu celej súhrnnej ceny zájazdu zákazníkom pri uzatvorením zmluvy o zájazde.
  • V cene zájazdu nie je zahrnuté poistenie liečebných nákladov v zahraničí.

VII. Zvýšenie cien zájazdu

  • Ceny zájazdov, uvedené v katalógu, sú kalkulované na základe kurzov mien a ceny palív ku dňu vydania tohto katalógu. Tieto kurzy-ceny sa môžu v priebehu času meniť. Usporiadateľ má právo v súlade s ustanovením  § 2530 zákona č. 89/2012 Sb. ČR, (občanský zákoník) jednostranne zvýšiť ceny zájazdov v prípade, že dôjde k zvýšeniu ceny dopravy, vrátane cien pohonných látok, platieb spojených s dopravou, napr. letiskových, prístavných či obdobných poplatkov, ktoré sú zahrnuté v cene zájazdu alebo k zvýšeniu menového kurzu českej koruny, použitého pre stanovanie ceny zájazdu v priemere o viac ako 10%, ak k tejto zmene dôjde do dvadsiateho prvého dňa pred dojednaným začatím zájazdu. Pre výpočet zvýšenia ceny zájazdov sú určujúce kurzy vyhlásené ČNB ku dňu zmeny ceny zájazdu, najneskôr však kurz vyhlásený 21. deň pred začatím zájazdu.
  • Ak usporiadateľ odošle oznámenie o zvýšení ceny zákazníkovi neskôr ako dvadsiaty prvý deň pred začatím zájazdu, nemá zvýšenie ceny právne účinky. Ak zákazník odstúpi od cestovnej zmluvy do 7 dní od doručenia písomného oznámenie o zvýšení ceny zájazdu, považuje usporiadateľ zmeny zmluvy za akceptovanú.

VIII. Spôsob výpočtu zvýšenia ceny zájazdu

Usporiadateľ je oprávnený jednostranne zvýšiť cenu za dopravu v súlade s ustanovení § 2530 zák.č. 89/2012 Sb. ČR, (občanský zákoník)  u leteckého zájazdu, ak sa zvýši cena pohonných látok takto:

  • Letecký zájazd s termínom nástupu po 1.1.2014, ktorého cena bola kalkulovaná pri cene pohonných látok – ropa typu Brent 105 USD/barel, ak dôjde k zvýšeniu ceny ropy nad 120 USD/barel, je usporiadateľ oprávnený zvýšiť cenu zájazdu pre každú osobu (vrátane detí) o príplatok, ktorého výška bude vypočítaná tak, že každé začaté percento ceny nad 120 USD/barel bude vynásobené:
    • čiastkou 0,60 € u leteckých zájazdov, kedy čas letu v jednom smere neprekročí 3,5 hod (počíta sa doba trvania priameho letu z miesta odletu do miesta realizácie zájazdu).
    • čiastkou 1 € u leteckých zájazdov, kedy čas letu v jednom smere prekročí 3,5 hod (počíta sa doba trvania priameho letu z miesta odletu do miesta realizácie zájazdu).
  • Pri zvýšení platieb spojených s dopravou, napr. letiskových, bezpečnostných, prístavných alebo iných obdobných poplatkov, ktoré už boli zahrnuté v cene zájazdu, je usporiadateľ oprávnený jednostranne zvýšiť cenu zájazdu o čiastku zodpovedajúcu zvýšenej platbe na osobu, ktorú by bol alebo bude povinný zaplatiť vo zvýšenej výši.
  • Usporiadateľ má právo na jednostranné zvýšenie ceny zájazdu pri zvýšení menného kurzu českej koruny použitého pri stanovení ceny zájazdu v priemere viac ako 10%. Pre tento prípad sa stanovuje presný počet zvýšenia ceny tak, že zvýšenie ceny zájazdu bude prevedené o čiastku zodpovedajúcu percentám navýšenia.
  • Zákazník je povinný do 5 dní od oznámenia usporiadateľa o zvýšeniu ceny zájazdu uhradiť usporiadateľovi rozdiel v cene zájazdu. Ak zákazník neuhradí v stanovenej lehote zvýšenú cenu zájazdu, má usporiadateľ právo od zmluvy odstúpiť, tým nie je dotknuté právo usporiadateľa na náhradu škody.

IX. Práva a povinnosti zákazníka

Zákazník má právo:

  • na poskytnutie služieb uvedených v zmluve o zájazde,
  • vyžiadať si informácie týkajúce sa zájazdu uvedeného v zmluve o zájazde,
  • byť oboznámený so zmenami týkajúcich sa služieb poskytovaných usporiadateľom,
  • kedykoľvek pred začatím zájazdu zmeniť alebo zrušiť zmluvu o zájazde za predpokladu dodržania stornovacích podmienok a týchto všeobecných zmluvných podmienok, a to vždy písomne,
  • na reklamáciu v prípade chyby poskytovaných služieb a požadovať odstránenie chyby priamo u delegáta usporiadateľa. Všetky reklamácie zákazník uplatňuje vždy hneď na mieste najneskôr však do 1 mesiaca po ukončení zájazdu priamo u usporiadateľa zájazdu.
  • dostať všetky pokyny týkajúce sa zájazdu dojednaného v zmluve o zájazde (potvrdenie zájazdu), ktoré mu usporiadateľ predá spravidla 7 dní pred začatím zájazdu.

Zákazník je povinný:

  • poskytnúť usporiadateľovi pravdivé a úplné informácie potrebné k uzatvoreniu zmluvy o zájazde, vybaveniu víz, poistenia tzn. správne vyplnenie mien, priezvisk, dátumov narodenia, adresy, tel. čísel (zmeny po podpísaní zmluvy sú spoplatnené).
  • predložiť požadované doklady k overeniu pravdivosti poskytnutých údajov,
  • poskytnúť všetkým spolucestujúcim osobám, za ktoré zmluvu o zájazde dojednáva, informácie o týchto všeobecných zmluvných podmienkach, o zmluve o zájazde, tak aj o všetkých údajoch týkajúcich sa zájazdu dojednaného v zmluve o zájazde.
  • zaplatiť dohodnutú cenu zájazdu uvedenú v zmluve o zájazde riadne a včas
  • oznámiť usporiadateľovi prípadné zmeny podstatné pre realizáciu zájazdu bez odkladu, a to najlepšie písomne,
  • dodržiavať časový harmonogram zájazdu,
  • dodržiavať zákony a najmä colné, devízové a ostatné predpisy navštívenej krajiny,
  • dodržiavať pokyny zástupcu usporiadateľa v mieste pobytu alebo v priebehu cesty,
  • správať sa tak, aby neohrozoval ostatných účastníkov zájazdu ani ostatné osoby,
  • uhradiť prípadné škody vzniknuté jeho zavinením ihneď v mieste kde túto škody spôsobil.
  • správať sa v priebehu zájazdu takým spôsobom, aby nedošlo k nedôvodnej ujme na slobode, živote, zdraví alebo na vlastníctve iného. V prípade nedodržania týchto bodov môže byť zákazník zo zájazdu vylúčený.

X. Práva a povinnosti usporiadateľa

Usporiadateľ má právo:

  • na operatívnu zmenu programu zájazdu zo závažných dôvodov,
  • zrušiť zájazd, presunúť alebo upraviť termín odjazdu alebo upraviť cenu zájazdu z dôvodov, ktoré nemôže inak ovplyvniť,
  • odstúpiť od zmluvy o zájazde v prípade, že zákazník nezaplatí cenu zájazdu riadne a včas,
  • na zaplatenie manipulačného poplatku vo výške 12 €/zmena/osoba od zákazníka v prípade zmeny miesta, mena cestujúceho, dátumu narodenia, telefónneho čísla, predĺženie alebo skrátenie času pobytu zo strany zákazníka. Ďalej je zákazník povinný pri zmene podmienok ubytovania (hotel, miesto pobytu, zmeny termínov atď.) z dôvodov, ktoré sú na strane zákazníka usporiadateľovi zaplatiť storno poplatok podľa aktuálnych storno podmienok toho ktorého dodávateľa (hotel, miesto pobytu atď.).

Usporiadateľ je povinný:

  • splniť všetky zložky zájazdu a dodržať úroveň dopravných prostriedkov, ubytovania, stravovania atď. popísanú v katalógu,
  • oznámiť zákazníkovi zmenu zájazdu,
  • zaslať pokyny ohľadom zájazdu klientom, a to najneskôr 7 dní pred odjazdom. Cestovná kancelária nezodpovedá zákazníkovi za prípadné oneskorenie z technických dôvodov, nepriazne počasia, preťaženia komunikácie, hraničných prechodov, stávok alebo vyššej moci. V týchto prípadoch nevzniká zákazníkovi nárok na odstúpenie od cestovnej zmluvy, zľavu alebo iné odškodné.

XI. Odstúpenie od zmluvy zo strany zákazníka, storno poplatky

  • Zákazník má právo kedykoľvek pred začatím zájazdu odstúpiť od zmluvy o zájazde. Zákazník je povinný toto odstúpenie od zmluvy oznámiť usporiadateľovi písomnou (poštou alebo elektronicky) formou, a to v pracovnej dobe v pracovných dňoch pondelok – piatok v čase 8.00 – 17.00 na email [email protected] – v prípade zaslania na iné adresy nemusí byť storno spracované včas a uznané k aktuálnemu dňu. Platí, že toto odstúpenie je voči usporiadateľovi účinné až odo dňa, kedy usporiadateľ toto písomné odstúpenie od zmluvy dostane.
  • V prípade odstúpenie zákazníka od zmluvy o zájazde je zákazník povinný zaplatiť storno poplatok vo výške skutočných nákladov spojených so zrušením zájazdu. Najmenej však za každú zúčastnenú osobu:
  • 41 a viac dní pred zájazdom = 20 % z konečnej ceny zájazdu. V prípade zájazdu v hodnote 60 €/osobu a menej je storno poplatok 20 % z konečnej ceny zájazdu
  • 40–30 dní pred zájazdom = 30 % z konečnej ceny zájazdu
  • 29–20 dní pred zájazdom = 50 % z konečnej ceny zájazdu
  • 19–10 dni pred zájazdom = 80 % z konečnej ceny zájazdu
  • 9 a menej dní pred zájazdom = 100 % z konečnej ceny zájazdu

XII. Reklamácie

  • V prípade, že zákazník pri začatí pobytu alebo v jeho priebehu zistí, že zájazd poskytovaný usporiadateľom má nedostatok, môže uplatniť svoje právo zodpovednosti za túto chybu – reklamáciu.
  • Zákazník môže uplatniť reklamáciu za svoju osobu a taktiež za osoby, za ktoré reklamované služby v rámci zmluvy o zájazde objednal.
  • V prípade, že ide o chybu odstrániteľnú, je zákazník povinný túto skutočnosť oznámiť vo vlastnom záujme ústne alebo písomne do protokolu a predať delegátovi alebo inej usporiadateľom poverenej osobe, napr. sprievodcovi cestovnej kancelárie, a to neodkladne po zistení chyby. Usporiadateľ je povinný pokúsiť sa o zaistenie nápravy v primeranom čase.
  • V iných prípadoch môže zákazník reklamáciu uplatniť takisto písomne alebo oznámiť ústne do protokolu, potvrdeného jeho podpisom u delegáta usporiadateľa, v prípade, že ten nie je na mieste k dispozícii, tak u kontaktnej osoby na hot-linke usporiadateľa – cestovnej kancelárie CK České kormidlo, s.r.o. (uvedenej vždy v pokynoch odjazdu). V prípade, že ide o chyby, nedostatky ubytovania, môže sa rovnako obrátiť na pracovníkov recepcie ubytovacieho zariadenia.
  • Po skončení zájazdu má zákazník právo uplatniť reklamáciu, a to bez zbytočného odkladu, najneskôr však do jedného mesiaca od skončenia zájazdu, inak toto právo zaniká.
  • Úroveň, ako aj ostatné náležitosti ubytovania sa vždy riadi právnym predpismi krajiny, kde sa ubytovanie nachádza. Označenie kvality hotelov podľa hviezdičiek alebo iných znakov je v rôznych krajinách rozdielne.

XIII. Poistenie

Usporiadateľ je v zmysle ust. § 6 odst. 1) zákona č. 159/1999 Sb. ČR riadne poistený pre prípad úpadku, a to u poisťovne, ktorej bolo podľa zvláštneho predpisu udelené povolenie pre poistenie podľa tohto zákona. Aktuálne informácie k tomuto poisteniu je možné nájsť na stránkach www.ceskekormidlo.cz a rovnako na všetkých pobočkách spoločnosti CK ČESKÉ KORMIDLO s.r.o. a u autorizovaných predajcov.

XIV. Dojednanie a spracovanie osobných údajov

Usporiadateľ a zákazník uzavreli zmluvu o zájazde alebo došlo k nezáväznej rezervácii na internetových stránkach usporiadateľa. V rámci týchto právnych vzťahov bude podnikateľ spracúvať osobné údaje zákazníka za nasledujúcimi účelmi:

Marketingové využitie údajov

  • Usporiadateľ je na základe § 7 odst. 3 zákona o některých službách informační společnosti oprávnený používať elektronickú adresu a telefónne číslo zákazníka za účelom šírenia obchodných oznámení týkajúcich sa jeho vlastných produktov alebo služieb podobných tým, ktoré už zákazníkovi poskytol, a to až do písomného vyjadrenia nesúhlasu zo strany zákazníka.
  • Zákazník berie na vedomie, že osobné údaje sú spracúvané v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EU)  č. 2016/679 zo dňa 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (obecné nariadenie o ochrane osobných údajov), teda zákazník buď udelil súhlas so spracovaním osobných údajov pre jeden alebo viacero konkrétnych účelov alebo je spracovanie nevyhnutne nutné pre splnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je subjekt údajov alebo pre prevedenie opatrení prijatých pred uzatvorením zmluvy na žiadosť tohto subjektu údajov; alebo je spracovanie nevyhnutné pre splnenie právnej povinnosti, ktorá sa na usporiadateľa vzťahuje; alebo je spracovanie nevyhnutné pre ochranu dôležitých záujmov subjektov údajov alebo inej fyzickej osoby.
  • Zákazník berie na vedomie, že je oprávnený súhlas so spracovaním osobných údajov odvolať. Odvolaním súhlasu nie je dotknutá zákonnosť spracovania vychádzajúca zo súhlasu, ktorý bol daný pred jeho odvolaním.
  • Usporiadateľ osobné údaje zákazníka predá ďalším subjektom len vtedy, ak im bude svedčiť zákonný dôvod pre prístup k údajom (orgány činné v trestnom konaní, iné kontrolné orgány so zákonným zmocnením pre prístup k informáciám) alebo ak to bude nevyhnutné pre ochranu jeho práv (súd). Za príjemcu je považovaný aj spracovateľ osobných údajov.
  • Zákazník má ako subjekt údajov všetky práva priznané obecným nariadením o ochrane údajov EU, zákonom č. 101/2000 Sb.(ČR) a ďalšími právnymi predpismi. Zákazník má predovšetkým právo svoj súhlas odvolať, právo na prístup k osobným údajom, právo na opravu osobných údajov, právo na výmaz osobných údajov, právo na prenositeľnosť údajov. V prípade, že bude zákazník akokoľvek nespokojný so spracovaním svojich osobných údajov uskutočňované usporiadateľom, môže podať sťažnosť priamo jemu alebo sa obrátiť na Úrad pre ochranu osobných údajov.

Záverečné ustanovenia

  • Tieto všeobecné podmienky platia pre všetky zahraničné zájazdy organizované usporiadateľom spoločnosti CK ČESKÉ KORMIDLO s.r.o. alebo jej zmluvným partnerom a zákazník uzatvorením zmluvy o zájazde vyjadruje svoj bezpodmienečný súhlas s týmito všeobecnými podmienkami a v plnom rozsahu ich prijíma.
  • Neplatnosť jednotlivých ustanovení týchto všeobecným zmluvným podmienok alebo jednotlivých ustanovení zmluvy o zájazde nemá vplyv na celkovú platnosť týchto všeobecných zmluvných podmienok a riadne uzatvorenej zmluvy o zájazde.
  • Prípadné nároky na náhradu škody sú obmedzené medzinárodnými zmluvami, ktoré sú súčasťou právneho poriadku ČR a ktorými je ČR viazaná, ako aj záväznými právnymi predpismi EU.
  • Zmluvné strany sa dohodli na tom, že pre doručovanie písomností platí, že sú doručené 3. dňom v tom istom štáte, v inom štáte potom 15 dní odo dňa odoslania. Pre doručovanie platia adresy uvedené v záhlaví zmluvy zájazdu. Ak dôjde k zmene adresy zákazníka, je povinný túto skutočnosť neodkladne písomne oznámiť usporiadateľovi zájazdu.
  • Tieto všeobecné podmienky vstupujú v platnosť a účinnosť dňa 1. 11. 2019, týmto dňom strácajú platnosť a účinnosť Všeobecné podmienky CK České kormidlo, s.r.o. zo dňa 25. 05. 2018
Back To Top